Kaip paruošti transporto priemonę šaltajam sezonui, kad kapitonas jūsų „nepaliktų už borto”.

Vyraujant blogoms oro sąlygoms būtina tinkamai paruošti transporto priemonę plukdymui. Kiekviena transporto priemonė turi turėti tvirtinimo kilpas ir atitikti Jūrų ir Pakrančių Apsaugos Agentūros pagal reglamento numerį MGN 418 (M) pateiktas taisykles.

Jeigu transporto priemonė nėra tinkamai paruošta, iškyla didelė grėsmė, kad kelto darbuotojai jūsų transporto priemonės į keltą nepriims.

Kai oro sąlygos būna prastos, netinkamai pakrovimui į laivą paruoštos transporto priemonės gali „likti už borto”. Jei vežėjams krovinių gabenimui tenka naudotis keltais, mes primename transporto priemones aprūpinti kilpomis (tvirtinimo taškais).

Transporto priemonės be tvirtinimo kilpų  gali būti nepriimtos į keltą

Turėti paruoštas tvirtinimo kilpas yra itin svarbu, nes esant blogoms oro sąlygoms nei viena keltų kompanija nepriima neparuoštos transporto priemonės. Kilpos reikalingos tam, kad transporto priemonę būtų galima tinkamai pritvirtinti ir apsisaugoti nuo draudiminių įvykių.

Pasitaiko atvejų, kai netinkamai paruošta transporto priemonė padaro žalos šalia pastatytoms transporto priemonėms ir kroviniams. Tada laukia nemalonūs ir ilgai trunkantys procesai dėl dokumentų tvarkymo, žalų skaičiavimo, kaltų ieškojimo ir t.t.

Būtina laikytis saugos taisyklių

Siekiant išvengti tokių situacijų, visos laivybos kompanijos turi laikytis taisyklių reglamentuojančių krovinių tvirtinimą plukdant jūroje, kurios pateiktos Jūrų ir Pakrančių Apsaugos Agentūros pagal reglamento numerį MGN 418 (M).

Pavojingos oro sąlygos, reikalaujančios papildomo pasiruošimo, prasideda rudeniop ir gali tęstis iki pat vėlyvo pavasario. Savo klientus visuomet perspėjame apie reikalavimus ir primename, kad pasirūpintų reikalingomis saugomo priemonėmis.

Nepasirūpinus tinkamu taisyklių užtikrinimu krovinys į keltą neįleidžiamas.

Tačiau ne visi vežėjai skuba sudėti kilpas, todėl kasmet pasitaiko situacijų, kai transporto priemonės yra nepriimamos į keltą. Tokiu atveju, visi patiriami nuostoliai yra vežėjo atsakomybė, nes jis žinodamas visas procedūras, nėra tinkamai paruošęs savo transporto priemonės plukdymui.

Ištikus bėdai - ištiesime pagalbos ranką

Pasitaiko atvejų, kai apie tvirtinimo kilpas prisimenama tik įvažiavus į uostą. Tuomet vežėjai skuba ieškoti įmonių, kurios galėtų paruošti transporto priemonę tvirtinimui kilpomis. Svarbu nepamiršti, kad dažniausiai užsienyje serviso ir remonto kainos yra kelis kartus didesnės, todėl krovinio pervežimo kaštai gali smarkiai išaugti.

Svarbu: Visos transporto priemonės, kurių ilgis nuo 9-ių metrų turi turėti ne mažiau kaip keturias kilpas kiekvienoje pusėje. Taip pat reikalingi du papildomi tvirtinimo taškai vilkiko priekyje.

Esame ne kartą gelbėję vežėjus tokiose situacijose: padėjome surasti įmonę, kuri atvažiavusi į uostą sudeda kilpas transporto priemonėms. Nors visada padedame rasti pigius variantus, norint nepermokėti ir nepatirti nereikalingo streso bei pristatyti krovinį laiku, patariame pasirūpinti kilpomis iš anksto.